PARK PRIRODE "PIVA" PLUŽINE

SPORTSKIM PLANINARSKIM KLUBOM "PIVA" PLUŽINE

O R G A N I Z U J E

1. Promotivni planinarski uspon na Veliki Vitao u masivu Maglić-Volujak-Bioč

Poštovani planinari i ljubitelji prirode,

Sa zadovoljstvom Vas pozivamo da učestvujete na planinarskom usponu na Veliki Vitao  (2397 mnm)  koji će od ove godine biti tradicionalni.

Vrijeme održavanja:  17. jun (subota) 2017. godine.

Mjesto okupljanja i način dolaska: Okupljanje za uspon je u selu Stabna  koje se nalazi zapadno od Plužina oko 13 km.Do sela Stabna možete doći iz dva pravca Plužina lokalnim asfaltnim putem pored Pivskog jezera. Poslije prelaska mosta (300m) nailazi se na prvu raskrsnicu gdje postoji stub sa smjerokazima, gdje skrećete lijevo. Od prve raskrsnice na oko 1,5 km nailazi se na drugu raskrsnicu gdje se produžava pravo. Od druge raskrsnice na oko 1,3 km nailazi se na treću raskrsnicu na kojoj se nalazi stub sa smjerokazima, gdje se skreće desno prema selu Stabna. Od ove raskrsnice na oko 800 m nalazi se polazna tačka i mjesto okupljanja (kuća Đaića).

Karakteristike planinarske staze: Relativna visina uspona: 1430 m. Dužina staze: 12,5 km. Trajanje uspona: 4h 30min do 5h. Uspon na vrh Veliki Vitao nije težak ali iziskuje solidnu planinarsku kondiciju zbog relativne nadmorske visine i dužine staze. Na stazi nema opasnih deonica osim dijela od Krvavih brda do vrha gdje je potrebna povećana opreznost zbog krševitog terena i povećanih nagiba na stazi. Ova planinarska staza  spada u najljepše u Crnoj gori jer prolazi kroz gustu šumu, pašnjake i pored dva živopisna Stabanska jezera (malo i Veliko). Iznad Velikog Stabanskog jezera nalazi se izvor Zemunica koji ne presušuje i gdje se planinari mogu obezbijediti sa čistom izvorskom vodom. Čitavom dužinom na ovoj stazi je postavljena signalizacija i markacija.

Obaveze učesnika: Sa sobom ponijeti  ranac, jaknu, odjeću, vodu i ostalo po želji. Na sebi obući prikladnu odjeću za boravak u visokim planinama i obuti prikladne planinarske cipele (gojzderice).
Za sve učesnike po povratku organizator je obezbijedio sendviče i osvježenje u selu Stabna.

PLAN USPONA

17.jun 2017. godine

Okupljanje planinara, učesnika u selu Stabna (kod kuće čuvara Đajića )                  do 09,00 h
Uspon na Veliki vitao (2397 mnm)                                                                             09,00-13,30 h
Odmor,  posmatranje i fotografisanje  na vrhu Velikog vitla                                 13,30-14,00 h
Spuštanje i povratak u selo Stabna                                                                             14,00-17,00 h

Završetak aktivnosti                                                                                                                  18,00 h

Kontakt: Za učešće na ovoj planinarskoj manifestaciji kontaktirajte nas radi evidencije za sendvič i osvježenje.